FAQ

Základy triatlonu – pojmy, pravidla a tipy pro začátečníky.

Pokud přemýšlíte o triatlonu, ale nemáte s ním zatím žádnou zkušenost, tyto informace  Vám mohou objasnit některé ze základů tohoto  nadherného sportu.

Plavání

  1. Většinu závodů odplavete v neoprenu. Ten tělo trochu nadnáší a tím pádem pomáhá – čím slabší jste plavec, tím více vám neopren pomůže držet tělo rovně na hladině a vy můžete více energie věnovat pohybu dopředu.
  2. Neopren je zakázaný při teplotě vody nad 24,5°C, mezi 16-24,5°C je volitelný a pod 16°C je povinný.
  3. Při teplotě vody pod 13°C se plavecká část z bezpečnostních důvodů ruší.
  4. Při plavecké části je povinností mít na hlavě plaveckou čepici a odhalené dlaně a chodidla.
  5. Na start plavecké části (a tudíž celého závodu) je nutné dostavit se v čas přidělený vám pořadateli. Buď odstartujete ve své vlně (podle věkové kategorie) anebo, většinou na menších závodech, odstartují všichni závodníci najednou. V obou případech doporučujeme začátečníkům a nesebevědomým plavcům začít vzadu, kde se vyhnete největší „strkanici“ a nejlépe zvládnete stres z hromadného startu.

Kolo

  1. Po vyplavání z vody zamíříte do depa, kde sundáte neopren, čepici a plavecké brýle, které jste povinni uklidit buď do připravených boxů anebo tašek.
  2. Velmi vám pomůže, pokud si zapamatujete pozici vašeho kola.
  3. První věcí u kola je nasazení helmy – jakákoliv manipulace s kolem bez helmy je penalizována!
  4. Kolo musíte vytlačit z depa a nasednout na něj můžete až za vyznačenou hranicí.
  5. Při triatlonu je zakázáno tzv. “hákování“ – vezení se za jiným závodníkem v bezprostřední blízkosti. Pamatujte, že triatlon je individuální sport a vítr si musí každý rozrážet sám! Proto jsou povolené odstupy minimálně 10 metrů (při stoupání do kopce anebo při nepřehledných situacích se dá počítat s jistou benevolencí rozhodčích)
  6. Triatlonový, neboli časovkářský posed, zlepšuje vaši aerodynamiku. Nicméně v žádném případě není povinný a velká část triatlonistů absolvuje závody na obyčejném silničním kole. Pokud si chcete tento typ jízdy vyzkoušet bez investování velkých částek do časovkářského speciálu (TT bike), lze si dokoupit hrazdu a upravit posed i na silničním kole.

Běh

  1. Asi nejméně náročná část závodu, co se týče pravidel a techniky – hlavní pravidlo je co nejrychleji se dostat do cíle!
  2.  Na běžecké části je klíčové doplňovat tělo tekutinami a cukry, a proto je na trati několik občerstvovacích stanic, kde je voda, iontové nápoje, gely, ovoce, kola, apod. Doporučujeme vyzkoušet si pití a rychlé občerstvení při tréninku – může vás to rozhodit víc než si myslíte. Důležité je také vědět, co vám pomáhá a co vám naopak nedělá dobře. Do závodu si můžete přinést vlastní gely.
  3.  Pří křečích nebo únavě můžete bez problému zpomalit, přejít do chůze anebo zastavit – sezení a jiné polohy při odpočinku jsou sice povoleny, ale nedoporučují se.
  4. Běžecká část je často nejkrásnější a nejsilnější část závodu, kde jste v bezprostředním kontaktu s diváky, ostatními závodníky a především s vlastní vůlí a odolností – takže jde hlavně o to si ji co nejvíce užít! :) 

Partneři

    

                         Partneři     

                       


           


                     


       



O nás

Česka triatlonová asociace

Novinky e-mailem

Novinky e-mailem
           

Nahoru ↑

© 2019, Česká triatlonová asociace – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing